En dröm.

Just nu skulle jag vilja vara i ett stort hus, i ett stort rum, i ett varmt land. Italien - om jag får välja. Alldeles ensam i det stora rummet. Få vara där med all min målarfärg och min stora nakna tavlor. Inga motiv. Tavlorna ska ligga på golvet, stora och vita. Jag vill gå runt och öppna mina målarfärger, få känna doften av något nytt. Ställa mitt glas med vin, eller haha, whiskey om jag får välja, på bordet. Ta en pensel och få göra vadfan jag vill. Måla av min ilska, min tomhet, min sorg, min glädje. Få måla av alla känslor. Fylla den vita tavlan med mina känslor. Dem som bara ska ut från kroppen. Rensa den, och jag är inte klar förrän jag ligger på golvet själv, utmattad. Anfådd. Med ett léende på läpparna.

Yes, please.

Och herregud, det snurrar något otroligt i mitt huvud nu. Är det hjärninflammation tro? Äsch, måste ha hjälp för min hypokondri. Hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0